Wednesday, March 26, 2008

Påsken!

Kan ikkje akkuratt klaga på den påsken me har hatt i år! Me så å sei strålane vær kver dag!!


Tilbringte første del av påsken hjemme me jobbing på gården, påske-egg koking og avslapning (å masse soving...deili me tanke på at d blei minimalt me søvn uka etter!)


Onsdag reiste eg opp til Hemsedal sammen med Misjonskirka, ca 80 deltakere å 15 ledere tok turen. Vi sov på KRIK høyfjellssenter så nå har eg endelig fått sett kosse d e der... å eg trivdes kjempe bra! Til tross for så mange ungdommer gikk d ganske stille å rolig for seg, dvs uten om mange legevaktsbesøk og lite søvn. Skjærtorsdag ble d å komme seg tili opp i trekket, været var ikkje heilt på topp me litt vind å snø.. dagen etter hadde eg ein avslapings dag på senteret, hadde besøk av Egil som bor der oppe å var ein tur å handla nede i sentrum...(fikk også testa meg i kryssord.. någe ikkje eg løser så ofte... men barnekrysset var eg ein helt på!!haha) Fikk og besøk av Egil og Tarjei på kvellen...veldig koselig å se de igjen, å me var noen helte på fantasi!!


Lørdag ble d langrenn i strålende sol!! Turen var veldig bra, kunne nesten ikkje klage på noen ting...(ehhh eller kanskje.. hadde våre ein fordel å hatt ski som rant i nedoverbakker uten å stake som ein helt....haha;)


Søndag var d tid for å komme seg i bakken igjen.. me perfekte forhold... denne dagen ble eg virkelig bitt av slalåm basillen..d va jo kanon... Heilt fantastisk! Hadde ein konge dag...


Om kvellen var d avsluttningskvel, me underholdning å greie..d blei ein ganske sein kvel, så d var hart å komme seg opp kl 4 for å vaske seg ut. Men kl 7 var vi klar til å ta turen hjem over.. me sol på veien over Hardangervidda ble turen ikkje fult så lang.. litt verre var d når vi kom til Knapphus å måtte stå i kø pga ei ulykke... men men var hjemme kl 6... å varte ikkje mangen timene før eg sov rimelig gått kan du sei!


Så nå e d bare å konsentrera seg om skolen å eksamenslesning.. å d e ikkje någe problem når været e så fint å ein kan sitte ute å lese...!!


Den seriøse buss sjoføren vår!
Fra toppen av trekket!



Hardangervidda

4 comments:

Marit said...

D ser jammen ut t at du har hatt ei flott påska! D e bra! mMrke at eg kunne tenkt meg å vore med t Hemsedal ja... Men i staden for å løysa kryssord, burde kje heller du øvd på sær historiekunnskap, slik at me får litt fleire poeng når me e på quiz;)

Birte said...

haha... tror eg må begynne å pugge historie ja... å ikkje minst SÆR historie ska me få funn score på quizen...haha men syns me klarte oss bra, me tanke på laget...va jo nesten bare meg å deg så svarte då...!!! Tror eg ska ønska meg verdenshistorie bøker til bursdagen!! haha Må ha ein go tur vennen! Kosa dokke masse;) snakkes over helga!

Navn: Therese said...

Ååå, din påske har jammen meg ikkje vært så ille den heller;)

frista faktisk med ski, sol og snø!!eg må seriøst ta meg ein påske på fjellet neste år...eg e tross alt norsk:P

Go helg, Birtusen min:)
klem

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Wireless, I hope you enjoy. The address is http://wireless-brasil.blogspot.com. A hug.