Monday, September 15, 2008

Helga!

Daa var enda ei helg over, me masse nye opplevelser aa saann ca 100 myggstikk over hele kroppen!! haha saann gaar d naar du er ute aa vandrer i jungelen!
Men forst, paa fredags kvel var vi ute aa feira Ebony sin bursdag, forst var vi paa ein polynesisk festival som var rett ned i gata her.. ganske bra me masse hula dansere og masse go hawaiian mat. Etter d tilbringte vi resten av kvellen hos Ebony og gikk tilslutt til ein surfebar som herter Lulu's, den er vis eid av en av historiens beste surfere, uten at eg har funne ut navne hans enda! haha.
Bursdags barnet!

Lodag sto me tili opp aa kom oss agaare til jungelen... her hadde me hort rykter om at d fantes ein foss og ferskvann, og mulighet til aa hoppe i vanne fra ca 10 meter. D var ein ganske fin plass.. litt odelagd av lokal ungdommer som hadde tagga litt paa steinene. For uten om myggen hadde vi ein veldig koselig dag!
sitter aa venter paa bussen!!
Fantastiske blomster eller haha... maatte bare ta et saann kodde bilde!!


Her skulle vi hoppe fra!



En herlig plass!


Ebony og meg uten for skolen i Downtown! HPU!
Sondag var d igjen opp tili, sko mote Kyle aa spise frokost for me skulle ta bussen opp til North shore igjen! Men han forsov seg jo sef, aa ringte meg ein time etter me sko motes, saa eg fikk meg ein liten shopping runde mens eg venta. Etter kvert fekk me ivertfall dratt oss opp til North Shore aa der va veret fantastisk i motsettning til her nede paa waikiki, der det var overskya!! Hadde ein herlige dag der oppe, var paa Waimea Bay, som er ei strand der oppe der d finnes ein stor stein du ogsaa kan hoppe fra!! Meget morsomt var d ivertfall... saa me kom oss ikkje hjem for i 10 tida.
Steinen folk hopper fra!


Kan noen se Kyle...?? haha!

Ellers saa ska eg ha min forste eksamen i spansk paa onsdag, saa blir litt lesing. Saa har mi kjere veninne fra Australia kjopt seg ny pc... aa kom plutselig paa at eg kunne laane den gamle, saa naa har eg endelig tilgang paa egen pc.... herlig..( sjol om Frank har vert veldig snill aa latt meg laane pcen hans!!! Tusen Takk!!)
Men tror eg ska ta kvel, blei ikkje saa masse sovn i natt for eg holdt paa aa ko meg i hel... haaper d har roa seg litt naa saa eg faar sove litt i natt!!










2 comments:

Anonymous said...

Kor henne i Australia komme hu veninnå di i frå? Kanskje eg e lokalkjent. Ellers så ser det ut som du he det heilt KANON der nere.. Ska ein svipp t varmare strøk eg au i oktober.. Nærmare bestemt Gran Canaria, Puerto Rico. Blir moro det! Kosa deg vidare

Birte said...

Hei! Hu e ifra en liten plass uten for Melbourn, ca ein time unna tror eg! Ikkje feil her nere nei! tida gaar jo saa fort og! maa jo snart hjem! Saa d blir ikke noe Hawaii tur altsaa??? Mariann, mor og et sosken barn kommer om litt mer enn ei uke! Ser fram til d.. ganske masse kjekke ting aa se aa gjor her! Puerto Rico e jo ikkje feil d heller, var der naar eg va 3.. haha MEn litt hoy grad av masse turister... faar litt panikk av saanne ting eg.. ;) du faar kose deg saa prates me nok snart..;)