Tuesday, September 9, 2008

Jaja då var andre uke på skolen igang... har derfor blitt litt litte oppdateringer her, mye å sette seg inn i med skole å sånn!!

Helga før skolen begynte var lenghelg, vi brukte derfor mandagen til å ta en liten roadtrip rundt om på øya! Først kjørte vi med kompisen vår Rance, til Hanauma bay som er en gammel vulkan som nå ligger under vann... her er d perfekte snorkling forhold... å etter å bare ha tatt to skritt ut i vannet kunne du se de sykaste fiskane å kroallene. D var ein heilt fantastisk opplevelse, å eg følte d som om eg va inni Akvariet til Tina...Tenkte ganske mange ganger at her sko hu ha vert!!

Etter d reiste vi til andre sida av øya som kalles North Shore. På vinteren ( som d snart er her) kan du se de sykaste bølgene her, men foreløpig var d ganske rolig der. Her finner du litt mer typisk Hawaii miljø eller skal eg sei surfemiljø. Me strender over alt! Som avsluttning såg vi solnedgangen og grilla på Sunseth Beach! D var den perfekte "avsluttningen" på "ferien" her!!

Skolen virker ganske grei den og, er ganske mye prøver å sånn underveis, men d betyr bare at me sleppe den nilesinga på slutten... I noen fag har eg bare noen få fag som blir inkludert i Final Exam. Men oppmøte, inisjativ i klassen og forskjellige quizer underveis er også me å bestemmer karakteren. Så her blir d jobbing jevn å trykt!

Marit spurte meg om kossen en vanlig dag e her nede... men eg vet ikkje heilt ennå... har variert ganske kraftigt til nå... tar bussen att og frem til skolen, mandag, onsdag og fredag har eg bare 1 fag, så du e eg bare på skolen fra 10 til 11. Litt deili! På tirsdag og torsdag starter skolen kl 2 og er ferdi kl 8.
Tiltross for at dette er en ganske stor by, så er d mange internarsjonale studenter ( mange norske og) så ofte treffes me bare på gata tilfeldigvis å finner på noe me de vi har blitt kjent med.

Alle studentene bor i bydelen Wakiki som er veldig preget av ungt miljø og turister.. så her e d liv 24 timer i døynet, enten du møter folk kl 6 om måronen som er på vei ut for å surfe, eller noen er på vei hjem fra nattelivet.
Har prøvd å surfe noen ganger nå, er ganske kjekt, men trenger nok litt øvelse for å sei d sånn!! Men d kommer nok!


Legger med noen bilder av road tripen og noen fra leiligheten... å de ånnasane eg må slite me kver dag!

Adios!




Hele gjengen som var på tur! Daniel, meg, Ebony og Rance!
Ufattelig stilie bil!!! Dokkes sko ha sett den!!


Guttane forbereder de nyinnkøpte brettene. Kai og Kjetil!
Guttane sitt rom... ser ikkje heilt sånn ut til vanlig!! haha
stua! Legg merke til den fantastiske sofaen! Forresten også Kjetil som eg bor me som sitte der å spise!
Rommet mitt! fantastisk trekk eller?Husdyret vårt!
Henging i stua!
Kai, Kjetil og Chris
Eirik
Chris og Kjetil